Sunday, April 25, 2010

SUAMIKU KALAH BERTARUH

Semalam saya dan suami bertaruh tentang keputusan pilihanraya di Hulu Selangor.  Saja la sekadar suka.

Suami saya yakin Dato' Zaid akan menang kerana yakin dengan kredibiliti beliau dan juga arus citarasa pengundi.  Sementara saya pula percaya orang Melayu dan India mudah termakan umpan-umpan dan sogokan dari BN.

Pertaruhannya ialah sesiapa yang kalah kena basuh bilikair selama sebulan.  Saya yakin yang saya akan menang kerana mengikut pemerhatian saya, sejak dulu sampai sekarang, kebanyakan pengundi Melayu dan India memang lebih mudah dibeli dan dibohongi.  BN dah sogok sakan, jadi saya pasti BN yang menang.

Sementara taruhan itu sedemikian adalah kerana, selama ini saya saja yang mencuci bilik air.  Jadi hati tu geram juga, dan memang mahu suami melakukannya sekali sekala.

Jadi selama sebulan ini saya tak payah cuci bilik air kerana tugas itu akan diambil alih oleh suami pula.  Seronoknya!

Tadi katanya, nanti disuruh pembantu saja melakukannya.  Tapi saya tetap menuntut janji kerana selama hari ini, bilik tidur dan bilik air kami tidak pernah dibiarkan untuk di kemas dan dicuci oleh pembantu.

3 comments: